Attractiepark Toverland heeft met 862.000 bezoekers heel wat gasten te verleiden voor een maaltijd of een snack.
Naast een aantal grote restaurants, is er op twee locaties in het park een Spirello-verkooppunt te vinden. Sinds kort is daar een upgrade van de bekende aardappelsnack verkrijgbaar: de Spirello met kaassaus.
Zoals een écht Limburgs bedrijf betaamt, staat ook bij Attractiepark Toverland kwalitatief goed eten hoog in het vaandel. Naast een aantal grote restaurants, zijn er in het park twee verkooppunten van Spirello te vinden. ‘Al langere tijd waren we op zoek naar een manier om daar meer keuze te bieden’, vertelt Assistent Horeca Manager Roy Vercoulen.
Hoe ziet het vernieuwde aanbod er uit?
‘We hebben een kleine en XXL Spirello, de bekende aardappeltwister, waarbij we al verschillende smaken kruiden aanbieden. Nu hebben we extra diversiteit gevonden in de kaassaus van Gouda’s Glorie, de Creamy Cheese Style. De vegan kaassaus is verkrijgbaar op de Spirello XXL. Deze hete aardappelsnack wordt overgoten met koude saus en afgemaakt met gedroogde kruiden. Voor de smaak van de kaassaus maakt het niet uit of je het koud of warm gebruikt. De saus warmt uiteindelijk op door de hitte van de Spirello zelf. De saus loopt er heel mooi over uit.’
Hoeveel gasten kiezen voor deze luxe variant?
‘De Spirello met kaassaus loopt erg goed. Dat is ook dankzij de posters met een smaakmakende foto van de snack bij de wachtrij. Als gasten bij het bestelmoment aankomen, hebben zij al twee of drie keer de Spirello XXL met kaassaus gezien op de visuals. We bieden iets extra’s en verleiden de gast om de keuze voor de luxe variant te maken. En met succes, want 34% van de kopers van een Spirello kiest voor de variant met kaassaus.’
Wat heeft de Creamy Cheese Style opgeleverd?
‘Door het product aan te kleden, valt er redelijk eenvoudig meer omzet te maken. De Spirello is een impulsproduct. Het is niet zo dat de bezoekers voor de Spirello naar Attractiepark Toverland komen. Door de gasten te verleiden, krijgen ze er toch zin in en gaan tot aankoop over. In plaats van €3,60 voor de Spirello XXL, betalen de gasten €4,25 voor de Spirello met kaassaus. Dat is toch een extra stukje omzet met praktisch hetzelfde product. Bovendien ziet de Spirello er op deze manier érg leuk uit en dat vinden gasten weer leuk om te delen op social media: een win-win situatie dus.’